اخلمد / اخلومد

اخلمد / اخلومد

منطقه ای سر سبز از رشته کوه های بینالود
اخلمد / اخلومد

اخلمد / اخلومد

منطقه ای سر سبز از رشته کوه های بینالود

مجتمع توریستی اخلمد آغاز یک تحول فرهنگی است

مدرس حوزه و دانشگاه:

مجتمع توریستی اخلمد آغاز یک تحول فرهنگی است

خبرگزاری فارس: مدرس حوزه و دانشگاه گفت: احداث مجتمع فرهنگی و توریستی اخلمد آغاز یک تحول فرهنگی در سطح استان خراسان رضوی است.


به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت‌الاسلام محمد ارشادی‌نیا ظهر امروز در حاشیه مراسم آغاز عملیات اجرایی منطقه عظیم توریستی تفریحی اقامتی اخلمد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به منطقه خاص و با ارزش اخلمد و تردد سیل جمعیتی که از داخل و خارج کشور و کشورهای حوزه خلیج فارس در این منطقه وجود دارد، زمینه‌های منحصر به فردی را برای جذب توریست به این مکان فراهم می‌آورد.

وی منطقه اخلمد را پایگاه شخصیت‌ها و افراد بزرگ کشوری معرفی نمود، گفت: این منطقه پایگاه و محل تردد بزرگانی چون علامه امینی، علامه طباطبایی، مقام معظم رهبری، محمدرضا متفکر و محمدرضا حکیمی بوده است و انفاس قدسی این بزرگان هنوز هم در منطقه جریان دارد.

استاد حوزه و دانشگاه ضمن بیان حدیثی از پیامبر اسلام مبنی بر اینکه میان دو رشته کوه باغی است از باغ‌های بهشت و کسی که در آن باغ مدفون است که اگر کسی او را زیارت کند گویی که من را زیارت کرده است، اظهار داشت: مصداق دقیق این باغ همین منطقه است.

ارشادی‌نیا با اشاره به اینکه تفسیرهای معنوی از این حدیث هیچ منافاتی با تفسیرهای مادر از آن ندارد، گفت: همانگونه که خداوند جایگاهی را به لحاظ معنوی برای بندگان صالح و مقرب خویش به عنوان بهشت معرفی کرده است، به لحاظ ساختار فیزیکی و مادی نیز در قرآن تعاریفی از آن ارائه شده است.

وی افزود: الگوی بهشتی که خداوند در قرآن مطرح می‌فرماید، یک قالب فیزیکی با مقیاس بزرگ و گسترده نیز دارد که چنانچه بتوان بخشی از آن قالب فیزیکی را در دنیا ایجاد ساخت، حرکتی بسیار بزرگ و ارزشمند است.

ارشادی‌نیا ضمن اشاره به سخنان برخی از بزرگان در ارتباط نام‌گذاری منطقه اخلمد به نام بهشت خراسان، گفت: پیاده‌کردن الگوی فیزیکی بهشت در منطقه بهشت خراسان، می‌تواند نقش بسیار پر رنگی در تکامل و پیشرفت این منطقه چه از لحاظ فرهنگی و چه از لحاظ مادی ایفا کند.

مدرس حوزه و دانشگاه سازندگان چنین مجموعه‌هایی را بهشت‌ساز لقب داد، اظهار داشت: انتظاری که از یک چنین مجموعه‌های بزرگ فرهنگی - تفریحی می‌رود، ایجاد فرهنگ بهشتی در یک فضای امن، اخلاقی، سالم و صمیمانه است به گونه‌ای که به جنبه‌های اخلاقی، فرهنگی و تربیتی توجه خاص شود.

وی افزود: در این شرایط باید با توجه به نعماتی که خداوند از لحاظ جنبه‌های مادی به این منطقه عطا کرده است از لحاظ اخلاقی نیز سعی در نزدیک شدن به شرایط معنوی و فرهنگی بهشت شود.

ارشادی‌نیا اظهار داشت: نشانه‌های موفقیت این طرح فرهنگی - تفریحی- اقامتی از همین ابتدای کار قابل رویت است و امیدواریم با رعایت همه جوانب، این منطقه به یک منطقه خوب و نمونه گردشگری بدل شود.


منبع    

نظرات 1 + ارسال نظر
حسن گل دوشنبه 18 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 04:36 ب.ظ

salam aghay agah mekhastam begam shoma ke zahmat mekeshen in sayt ro mecharkhoned khob bod age aksasho be roz mekarden ta yeki mesle make az vatan dore ya har kas dege masalan khast bebene zemeston onja chetore aks dashte bashe khili mamnon.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد