اخلمد / اخلومد

اخلمد / اخلومد

منطقه ای سر سبز از رشته کوه های بینالود
اخلمد / اخلومد

اخلمد / اخلومد

منطقه ای سر سبز از رشته کوه های بینالود

پایگاه کوهنوردی منطقه اخلمد میزبان گردشگران


مدیرکل میراث فرهنگی خراسان رضوی:
پایگاه کوهنوردی منطقه اخلمد میزبان گردشگران می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی از تکمیل پروژه پایگاه کوهنوردی منطقه نمونه گردشگری اخلمد با اعتبار 800 میلیون ریال خبر داد.

محسن لشگری امروز در گفتگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار داشت: با توجه به اهمیت صنعت گردشگری در راستای خدمات‌رسانی به گردشگران و زائران علی ابن موسی‌الرضا (ع) و با لحاظ کردن فاصله شهرستان چناران تا مشهد سعی شده است فعالیت‌های عمرانی در این منطقه با سرعت بیشتری صورت گیرد. 


وی ادامه داد‌: اقدامات صورت گرفته در منطقه گردشگری اخلمد شهرستان چناران توسط این اداره کل به صورت مستقیم یا با تفویض اعتبارات سازمانی به ادارات و ارگان‌های دیگر صورت پذیرفته است. 
مدیرکل میراث فرهنگی خراسان رضوی از پروژه‌های صورت گرفته به تکمیل پایگاه کوهنوردی اخلمد اشاره کرد و گفت: جهت این پروژه 800 میلیون ریال برای احداث سرویس بهداشتی، دیوار ساحلی، تسطیح و رگلاژ زمین، محوطه‌سازی و خرید تجهیزات هزینه شده است. 
لشگری از دیگر اقدامات معاونت سرمایه‌گذاری و طرح‌های این اداره کل در این منطقه از پروژه برق‌رسانی مسیر آبشار اخلمد یاد کرد و ابراز داشت: برق‌رسانی مسیر آبشار از میدان اصلی روستا تا آبشار با تفویض اعتبار 928 میلیون ریال توسط شرکت برق استان به بهره‌برداری رسید. 
وی تصریح کرد: اجرای سنگفرش مسیر پیاده‌روی آبشار اخلمد نیز به طول 2 هزار و 500 متر از دیگر اقدامات صورت گرفته در این منطقه است که با هزینه کرد اعتبار مصوب 5 هزار و 650 میلیون ریالی صورت پذیرفته است که با تفویض به بنیاد مسکن صرف سنگفرش در ادامه مسیر و ساخت آلاچیق، سطل زباله، سرطاق، نیمکت و... شد. 
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی در پایان از پروژه احداث سرویس بهداشتی در منتهی الیه مسیر پیاده روی اشاره و خاطرنشان کرد: این پروژه با اعتبار اولیه 500 میلیون ریالی برای تسطیح و خاکبرداری مجموعه مذکور و آماده‌سازی محل احداث سرویس بهداشتی در حال انجام است. 

منبع

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد